Fotografia produktowa – nasze studio dla Twojej sprzedaży
Packshot co to jest?
Fotografia produktowa ma różne oblicza, a packshot jest jednym z nich. Cechą charakterystyczną jest białe, jednolite tło, które stanowi doskonałą bazę do wyeksponowania walorów wizualnych przedmiotu. Biel nie przyciąga uwagi, więc pozostawia przestrzeń, w której mogą wybrzmieć najistotniejsze elementy zdjęcia, czyli te związane z produktem.
Tytułowy termin odnosi się do sposobu zaprezentowania obrazu wykorzystywanego przez sklepy internetowe. Packshoty można jednak znaleźć również w innych środkach przekazu. Zdjęcia tego typu pojawiają się w czasopismach, telewizji, a także na ulotkach, plakatach i billboardach.
Przy poszukiwaniu informacji na temat packshotów można ulec wrażeniu, że ten format dotyczy tylko ubrań i akcesoriów związanych ze stylem. W praktyce jednak zakres możliwości jest znacznie rozleglejszy. Fotografowie posługują się tą techniką również do przedstawiania produktów przynależących do innych kategorii.echnik fotograficznych.
Jak powstaje fotografia packshot – Leszno
Zdjęcia wykonywane są na białym tle albo w specjalnym namiocie bezcieniowym. Dzięki temu w kadrze nie pojawiają się niepotrzebne elementy, które mogłyby zaburzać kompozycję. Niebagatelną rolę odgrywa również światło stanowiące fundament fotografii w każdym wydaniu. Dzięki temu na zdjęciu można uchwycić wszystkie detale, a także precyzyjnie zaprezentować kolor. Poza tym wprawnie oświetlone fotografie wydają się bardziej atrakcyjne.
Po wykonaniu zdjęcia przychodzi pora na edycję. W tym przypadku szczególnie istotną kwestią jest zachowanie umiaru. Można pozbyć się drobnych mankamentów, powstających podczas robienia zdjęcia. Głównym celem powinno być jednak pokazanie klientowi faktycznego wyglądu oferowanego produktu. Na straży tej kwestii stoi również polskie prawo. Sprzedawcy nie mogą naginać rzeczywistości przy pomocy technik fotograficznych.
Różne zdjęcia packshot – Leszno
W kontekście opisywanego tematu, jedną z najbardziej charakterystycznych form jest tzw. duch. Oznacza to charakterystyczne ułożenie produktu. Taka technika jest często wykorzystywana przy sprzedaży odzieży. Klient może odnieść wrażenie, że ubranie było założone na postać przy wykonywaniu fotografii, ale efekt prezentuje jedynie produkt i tło. W celu uzyskania takiego efektu profesjonaliści wykorzystują specjalny manekin z odczepianymi elementami. Dzięki temu można pokazać, jak ubranie prezentuje się na sylwetce, a jednocześnie pozostawić minimalistyczną kompozycję.
Ciekawym rozwiązaniem są również obrotowe packshoty. W tym przypadku odbiorca może zobaczyć swoisty pokaz slajdów, przedstawiający dany produkt z wielu perspektyw. Często istnieje możliwość wykonania pełnego obrotu o 360 stopni. Taki rezultat można uzyskać poprzez fotografowanie przedmiotu wielokrotnie, ale z różnych stron. Później poszczególne kadry są łączone w interaktywną kompozycję. Z całą pewnością warto wdrożyć takie rozwiązanie do swojej oferty. Dzięki temu klient może dokładnie obejrzeć produkt i na podstawie wyciągniętych wniosków podjąć świadomą decyzję.
Co to jest fotografia produktowa?
Robienie zdjęć w profesjonalnym wymiarze często kojarzy się ze sztuką. Świadczyć może o tym fakt, że fotografia stanowi kierunek wielu uniwersytetów artystycznych. Przy pomocy zdjęć można przekazywać emocje i skłonić odbiorcę do refleksji. Okazuje się jednak, że ta dziedzina może mieć o wiele bardziej użytkową wartość.
Tytułowa fotografia produktowa jest częścią obszaru związanego z reklamą. Ta dziedzina jest nierozerwalnie związana z Internetem i nowymi technologiami. Wraz z dynamicznym rozwojem cyfryzacji, pojawiało się coraz więcej sklepów w przestrzeni wirtualnej. Skoro produktów nie można było przejrzeć na półkach, trzeba było je pokazać. Odpowiedzią na te potrzeby jest fotografia produktowa.
Jakie znaczenie mają zdjęcia produktowe – Leszno
Wielu z nas to wzrokowcy. W największym stopniu przy postrzeganiu świata oraz podejmowaniu decyzji polegamy na tym, co zarejestrują oczy. W związku z tym również kupujemy rzeczy, które przede wszystkim wydają nam się atrakcyjne wizualnie. Względy praktyczne potrafią zejść na drugi plan, dopóki dany przedmiot wydaje się estetyczny.
W takim podejściu tkwi siła fotografii produktowej. Przy tworzeniu estetycznych zdjęć asortymentu bardzo pomaga naturalny zmysł. Niemniej jednak jest to profesja, której można się nauczyć. Wystarczy poznać elementy wymagające uwagi. Później w trakcie sesji jesteśmy w stanie krok po kroku zaprezentować dany przedmiot w korzystny sposób.
Gdy potencjalny klient przegląda katalog z produktami, mamy zaledwie ułamek sekundy, żeby zwrócić jego uwagę. W tej sytuacji najmocniejszym argumentem jest właśnie fotografia produktowa. Przy pomocy udanego zdjęcia możemy przekazać wiele wartości. Przede wszystkim pokażemy, że przedmiot świetnie się prezentuje i jest solidnie wykonany. Poza tym możemy jeszcze wykreować całą otoczkę wokół przedstawionej propozycji. Odpowiednie podejście do wykonywania zdjęcia może sprawić, że oferta zostanie odebrana jako luksusowa, funkcjonalna czy też powiązana z jakimś konkretnym nurtem bądź środowiskiem.
Jaka powinna być fotografia produktów – Leszno
Absolutną podstawą jest wygląd produktu przeznaczonego do sprzedaży. Jeśli zamierzamy przedstawić koszulkę, to nie może ona być wygnieciona i niestarannie ułożona. Zdecydowanie warto się pofatygować i najpierw odpowiednio zadbać o nienaganną kondycję fotografowanego obiektu, a dopiero później zabrać się za robienie zdjęć. Poza tym niebagatelną rolę odgrywa wykorzystywany sprzęt. Aparat fotograficzny na pewno pozwoli na uzyskanie lepszych efektów. Możliwości oferowane przez współczesne urządzenia mobilne są zadowalające. Wiele sklepów internetowych polega na takim rozwiązaniu, dbając równocześnie o atrakcyjną ekspozycję. Jednak samodzielne działania związane z fotografowaniem oraz obróbką graficzną zdjęć wymagają sporo czasu.
Podczas wykonywania zdjęć należy zadbać o światło oraz tło. W tym przypadku warto już nieco doinwestować i postarać się, aby w tej materii nie było żadnych uchybień. Po wykonaniu zdjęć, należy zadbać o edycję, czyli obróbkę kolorystyczną i retusz. Jednak z tymi działaniami trzeba działać ostrożnie, by w efekcie końcowym nie było przesady. Fotografia oczywiście ma prezentować się atrakcyjnie, ale z drugiej strony musi ona też oddawać stan faktyczny. Dzięki temu klient może zwizualizować sobie, jak przedmiot wygląda w rzeczywistości.